Tuesday, December 16, 2008

Permata hati


(p/s : sumber dari penulis blog,buku dan pakar motivasi terkenal, Osman Affan)

“ Mulakan hari anda dengan bersyukur dan anda akan lihat semua perkara yang membuat Anda bersyukur datang kepada anda sepanjang hari “

“ you are what you think about, you attract to what you think about “

“ jika anda mulakan hari ini dengan fikiran dan perasaan marah, anda akan jumpa semua perkara yang membuat anda marah sepanjang hari “

Ketiga- tiga kata-kata hikmah di atas penuh dengan isi tersurat dan tersirat yang amat bermakna dalam hidup kita seharian. Saya memilih kata hikmah tersebut pada hari ini kerana untuk menjamin sepanjang perjalanan hari-hari anda berasa seronok dan melaluinya dengan hati terbuka.

“Hari ini, senaraikan semua perkara yang membuat anda rasa bersyukur. Anda mungkin rasa bersyukur kerana anda masih ada ibu bapa, bersyukur kerana ibu bapa menyayangi anda, bersyukur kerana berjaya memasuki universiti, bersyukur kerana ada ramai kawan baik, bersyukur kerana dikurniakan kebijaksanaan dalam berfikir dan bersyukur kerana apa sahaja dalam hidup anda. Rasa bersyukur ini menimbulkan satu rasa tenang dalam hati anda. Bukan sahaja rasa tenang, malah anda rasa gembira dan bersemangat.

Apabila anda bangun tidur pada waktu pagi, baca senarai ini dan rasakan kegembiraan disebabkan rasa bersyukur ini. Senyum dan rasa gembira. Insyaallah, anda akan rasa hasil yang sangat menakjubkan sepanjang hari. Selamat mencuba. Selamat bersyukur!”

4 comments:

Jlascanteen said...

i met him once, osman affan...

mai said...

kadang2 kita akan pikir yg sebaliknya jg kan???

Ld said...

yup mai hehehe ;p

oooowh jila ;p hehe aku xpnah jmpa dia kakakakakaka ;p

^^MizBeLL^^ said...

hmmm...